Recenzia hry – Sly Cooper 3: Zlodeji v čase a ešte aj v češtine

Táto podivná mačka, či lasička si už niečo zažila na herných konzolách. Presnejšie na SONY herných konzolách, keďže ako dielo Sony Enterteinment sa na iných systémoch ani objaviť nemôže. Za sebou má niekoľko iných herných vydaní a tak keď na trh prichádzali s Sly Cooper 3: Thieves in time, v prípade slovenského a českého trhu sa stavilo na lokalizáciu. Spravili veľmi dobre. Pri hraní hier na Playstation už nie je celkom bežné, napríklad tak ako v prípade hry na počítači, hrať v češtine, či slovenčine. Preklady sa pre PS3 robia komplikovanejšie. V prípade tejto hry však distribútori zainvestovali a prichádza aj v kompletnej dabingovej češtine. Ako sa to hrá a aké sú z hry dojmy?

Sly Cooper 3 Thieves in time

Herné svety a misie

Profesionálny zlodej sa v tomto hernom vydaní vydáva na cestovanie časom. S niekoľkými priateľmi , s ktorými si môžete v hre zahrať taktiež, a to len na základe vašich vlastných chúťok, sa dostávate do niekoľkých období, kde sa nakoniec stretnete s niektorým z predkov hlavného hrdinu. Celkovo ide o štyri rôzne kampane, ktoré na seba nadväzujú postupnosťou, no každá jedna je vlastne svetom v ktorom sa môžete voľne pohybovať, plniť misie, zároveň objavovať poklady, a šplhať a šplhať. Hlavný hrdina je mimoriadne zdatný šplhúň a rovnaké vlastnosti majú aj jeho priatelia. V prvý moment predstavovania hry dokonca môžete mať pocit, že to bude príliš zložité na hranie. No opak je pravdou. Veľa z ovládania robí herný engine za vás, no stále je to dosť zábavné, aby to mohlo hráča chytiť. Prostredie čínskeho sveta, pravekého sveta, ale pokojne aj Divokého západu má pre hráčov niekoľko zmien v podobe rozdielneho prostredia, či hlavného protivníka. Princíp však zostáva rovnaký. Nuž a pre plnenie misií využívate zem, ale pokojne aj vzduch, káble, špagáty, drôty, preskakovanie, či šmýkanie. Hra, ktorá na prvý pohľad pôsobí detsky, je pritom zábavná a dobre hrateľná. Mimo hlavnú dejovú líniu a pátranie v čase máte možnosť splniť nejaký ten bonusový level a objaviť skrýšu. Zničiť nepriateľa, vystrašiť protivníka, alebo tiež zostať verný svojmu remeslu. Ste totiž úspešný zlodej a aj k tomu sa viaže zábavná vlastnosť okrádania a stealth presúvania.
Neraz je od vás očakávané, že prekonáte svojich protivníkov v tichosti. Tak, že o tom ani nevedia. Prejdete popri nich, nechcete vzbudiť pozornosť, využívate úhybné manévre pred spúšťačmi poplachu, pred svetlom a pred zorným poľom nepriateľov. Zábavné je potom aj to, keď nepozorovane okrádate stojace strže, ktoré ani len netušia, že sú práve chudobnejší o hrudku zlata a podobne.

Ovládanie

Ovládanie sa na začiatku javí ako komplikované. Ruky hráča sa na gamepade veľmi rýchlo spamätajú a komplikovaný prvý dojem vystrieda až ľahké oboznámenie sa s fungovaním a polohou. V hre využívate lezenie a prechádzanie, preskakovanie a úhybné manévre. Využívajú sa aj páčky a hrať tak len s jednou rukou, kým druhá vás pomáha kŕmiť, sa vlastne ani nedá.

Fungovanie a vnímanie sveta

Dojem z detskej hry vystrieda niekoľko zlyhaní, ktoré zahanbia aj skúseného hráča. Nenechajte sa zmiasť dizajnom. Zábavu vie hra priniesť nečakane aj starým ostrieľaným hráčom. A skúsia si ju možno práve preto, že vďaka kompletnej češtine so všetkými preloženými časťami, sa skrátka hrá o niečo lepšie. S väčším pohodlím, hlavne pre hráčov, ktorí nevedia po anglicky tak dobre. Dnes už kdekto ovláda angličtinu dosť dobre na to, aby získal pocit slobodnejšej kritiky voči všetkým, čo jazyk nevedia. Lenže máme aj mnoho nemčinárov, tatkov, mamičky, deti a podobne. Tí všetci ocenia, že sa hra hrá v kompletnej češtine. Postavičky melú, konštatujú a zhovárajú sa v českom jazyku, ktorý počujete a rozumiete mu. To dodáva pohybovaniu sa v herných svetoch trochu iný rozmer.

Musím sa priznať, že som hru hral niekoľko dní v dvoch rôznych týždňoch miesiac hranie spolu s inými pôvodnými hrami v pôvodnom znení. Ako pohladenie na duši pôsobilo, keď hre bolo rozumieť po všetkých stránkach aj bez veľkého dávania pozor. Dokázala pobaviť aj poslucháčov a príležitostných divákov okolo. Zaujala dokonca aj najstarších členov rodiny, pretože dej na obrazovke brali odrazu ako podivnú akčnú animovanú rozprávku. Vďaka príbehu, ktorý sa v hre nachádza taktiež, sa dá čo to naozaj brať ako súčasť deja. Ten však nepresahuje nejaké extrémy, ktoré by z hry robili nepreskočiteľné RPG a podobne. Dobrý pocit z hrania zábavnej hry, ktorá môže začať nudiť len ak patríte medzi náročnejších hráčov po zhruba štyroch pätinách niečo pred záverom, nepokazilo nejaký čas vôbec nič. Bolo síce niekoľko prvkov v misiách, ktoré nepatrili medzi celkom jednoduché, ale tak to zrejme aj malo byť. Konečný názor však nechám na vás. Ja osobne v prvom rade oceňujem dobre zvládnutú českú verziu.

Hodnotenie hry: 4,5/5

Hodnotenie za nás je štyri hviezdy z piatich. Najmä za výbornú hrateľnosť, zábavnosť, preklad, aj keď hra by sa dala ešte rozšíriť. Jej animovaná grafika je fajn, dostačujúca pre známu hernú sériu. Len mínusom je aj to, že napriek kvalitám sa dá ťažko zohnať.

Výhodou hry že v prípade kúpy PS3 verzie získavate automaticky aj hru na PS Vita. Zaujímavosťou je, že je teraz hru komplikované kúpiť. Ak sa vám to podarí, máte šťastie.

Môžu zaujať aj tieto články:

O autorovi článku